Aftonbladet skrev i tre dagar om en 44-årig kvinna som misstänks ha blivit drogad och våldtagen på hotell Amaranten i Stockholm. Expressen skrev inte en rad. Den misstänkte är chef på Expressen.

Aftonbladet publicerade på fredagen nyheten om den misstänkta våldtäkten på sin sajt, körde nyheten i lördagens tidning och följde upp på söndagen. TT rapporterade också om händelsen. Senare i veckan följde Aftonbladet upp med att rapportera att den misstänkte är "chef på ett stort medieföretag".

Expressen, där personen har en arbetsledande ställning, publicerade först en kort version på sin sajt på fredagskvällen, men tog sedan bort den. I tidningen har det inte funnits en rad om fallet.