Efter Uppdrags gransknings reportage den 8 april om sexuella övergrepp inom Jehovas vittnen ville organisationen bemöta programmets uppgifter i en annons. Expressen och Svenska Dagbladet tog in den, medan Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten sade nej.

http://www.journalisten.se/a.asp?article_id=5330