Expressen och Kvällsposten har fällts av Pressens opinionsnämnd för en artikel om en stjärna i TV-såpan Rederiet som anhållits misstänkt för att ha hotat sin fru. På förstasidan hade tidningarna rubriken "Rederietstjärna anhölls Johannes Brost: Det här är väldigt tråkigt."

Rubrik- och bildredigeringen har varit ägnad att skapa det felaktiga intrycket att Johannes Brost anhållits, skriver PON. Först längre ner i texten framgår det att artikeln handlar om en annan skådespelare. Att tidningarna infört en ursäkt gör inte att de undgår klander.