Förbundet djurens rätt, som bland annat arbetar mot djurförsök, släpps inte ut i etern. Svenska reklam-tv-kanaler nobbar filmen med med motiveringen att det är oklart om filmen "försöker att påverka människors åsikter".

- För oss förefaller refuseringen något märklig med tanke på att det knappast finns något företag som inte bygger sin marknadsföring på att försöka sälja in en viss livsstil eller värdering, säger Pia Hall på Djurens rätt till Resumé.
- Hur kommer det sig att man gör skillnad på när en ideell organisation gör det? Får man inte ifrågasätta de stora företagens ekonomiska intressen, fortsätter hon.

I filmen, som är en parodi på den välkända Lórealreklamen med payoffen; because im worth it, berättar en fotomodell ironiskt om vikten av att 35 000 djur årligen måste dödas i kosmetikatester. Allt för att hon ska få bra produkter. Ett test illustreras med ett tecknat djur som får frätande syra i ögonen.
Den 40 sekunder långa filmen avslutas med en uppmaning om att ta reda på vilka företag som inte testar sina produkter på djur.

Se den stoppade filmen:
http://www.resume.se/filmrummet/index2.asp?version_id=5354

Djurens rätts webbplats:
http://www.djurensratt.org