Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Playstation 4 VR
Spelkonsoler3 minuter sedan
Tisdagshockey 9 April 2024
Hockey: matchprat4 minuter sedan
Ljud när kopplingen trycks ned
Bilar13 minuter sedan
Varför suger judar spädbarnskuk?
Religion22 minuter sedan
Polisman häktad för våldtäkt Stockholm
Aktuella brott och kriminalfall23 minuter sedan
Hitta info om gammal konkurs
Företagande och företagsekonomi34 minuter sedan
Att söka ett arbete eller en bostad som genZ
Arbetsliv och arbetsmarknad35 minuter sedan
Svenska bolag med högst market cap om ~20 år
Ekonomi: övrigt42 minuter sedan
Migrantfartyg har förlist = försök att värma upp oss inför ny invandringsvåg ??
Integration och invandring53 minuter sedan
God's chosen baby dick suck?
Religion53 minuter sedan