Storannonsören Posten upphör att annonsera i tidningen Nöjesguiden. Detta efter att tidningen och dess annonsörer blivit kontaktade av Föräldraföreningen mot Narkotika, Hassela Solidaritet och Maria Ungdom, som varit kritiska till artiklarna på temat droger i Nöjesguidens novembernummer.

- Vi anser att företag och institutioner har ett ansvar att ta ställning mot knark, medan Nöjesguidens chefredaktör säger att de varken vill ta ställning för eller emot. För att undvika att kopplas samman med en sådan hållning låter vi bli att annonsera i Nöjesguiden framöver, säger Mattias af Geijerstam, presschef på Posten till Dagens Media.

Enligt Nöjesguidens chefredaktör Daniel Sparr är kritiken mot Nöjesguiden obefogad. Till Dagens Media säger han:
- Artiklarna vi skrev var viktiga för att de beskriver hur Sverige verkligen ser ut. En bred debatt är mer nyttig än ensidig information. Största faran i sammanhanget ser han i att annonsörerna, enligt honom, försöker diktera innehållet i tidningen.
- Det är från journalistisk synpunkt orimligt att låta annonsörerna styra innehållet. Postens agerande kan få effekten att andra tidningar skräms från att ta upp kontroversiella ämnen.