En familj från Värmdö hade köpt biljetter till Absolut Kidz konsert på Skansen i augusti. Framme vid scenen stod både vuxna och barn, en del hade sina barn på axlarna. Familjen gick runt och provade en mängd ställen utan att kunna se något. På en del platser kunde de vuxna skymta några uppsträckta händer, men den nioårige sonen såg ingenting alls och var jättebesviken. Efter 30 minuter gick familjen därifrån. Biljetterna för två vuxna och ett barn kostade 440 kronor och inträdet till Skansen 150 kronor. Sammanlagt spenderade de cirka 600 kronor utan att se någonting av artisterna. Familjen skrev till både United Stage Artist och Skansen och bad om gottgörelse, men fick inget svar. En månad senare skrev de och påminde om de obesvarade breven samt att man tänkte driva ärendet vidare om man inte heller denna gång fick svar. Efter tre veckors tystnad anmälde familjen ärendet till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Två veckor senare ringer United Stage Artist och säger att bolaget skall betala tillbaka de 440 kronor som familjen lagt ut. Därefter kommer ett brev från ARN som säger att ärendet är avskrivet då "parterna gjort upp i godo". Från Skansen har familjen ännu inte hört något.