I december kunde man i medierna läsa att en svensk toppdirektör avslöjats som pedofil. Det intressanta är hur snabbt information sprids utanför de traditionella nyhetsmediernas ramar. I Aftonbladet kunde man läsa om att en svensk toppdirektör avslöjats som pedofil av en förklädd polis i Chicago: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,16548,00.html Nyheten publicerades dagen innan även av Chicago Sun-Times, där man också publicerade namnet på toppdirektören: http://www.suntimes.com/output/news/swed05.html Flera letade då upp LKAB:s webbsida där mannen presenterades med foto som en del av koncernledningen: http://www.lkab.se/ftag/koncern.html Men för de som inte orkar klicka sig runt bland alla olika webbsidor kan i stället besöka danska Ekstra Bladet, där man publicerar både namn och bild på toppdirektören: http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=113537 Det är uppenbart att Internet nu utmanar nationella publicistiska traditioner på allvar, och hur intressant blir det att läsa svenska medier i framtiden när du numera även kan hitta samma information i utlandet, men då i ocensurerat format.