Förkortningen "WWJD" låter som en amerikansk radiostation. Men det är inskriptionen i ett halsband där bokstäverna står för "What would Jesus do" - "Vad skulle Jesus göra?" Halsbandet är det senaste i en uppsjö av kristna produkter som i dag tros omsätta nära 23 miljarder kronor varje år i USA.

Ett annat exempel på den kristna köpfebern är Veggietales, en video för barn i vilken olika grönsaker sprider käcka kristna budskap. I avsnittet "Where´s God When I´m Scared" - "Var är Gud när jag är rädd?" spelas huvudrollen av en gurka och en tomat. Efter Sesame Street är den USA:s mest sålda barnvideo i dag.

Antalet affärer som säljer kristna prylar har fyrdubblats sedan 1989. Förra året var kristen skönlitteratur den störst växande genren på den amerikanska bokmarknaden. Samtida kristen musik är i dag större än jazz och klassisk musik.

Även icke-religiösa företag börjar investera i den kristna kommersen. Butikskedjan Wal-Mart har nu speciella kristna avdelningar och de etablerade skivbolagen slåss om den kristna musiken. De kristna företagens reaktion är att slå samman mindre företag till större.