Internetuppkopplaren WinEasy har hört av sig angående notisen om Radio Islams stoppade hemsida. Deras version är något annorlunda mot Ahmed Ramis:

"Radio Islams sidor fanns uppe hos oss i 2-3 dagar innan någon/vi märkte av det. När vi fått höra att sidorna fanns där gick vi snabbt igenom dem och tyckte inte att det var så farligt, utan lät de ligga kvar tills dess att vi hunnit ta ställning. Under denna tid erbjöd sig Ahmed Rami att för att vara schyssta mot oss och inte skylta med vårt domännamn, så skulle vi ordna en PP-domän åt honom (jag reggade även en sådan men har åter avreggat den). Detta tyckte jag var ok

När vi sedan tog beslutet om att stänga deras sidor, så bad de vid flera tillfällen om att få en www.radio-islam.pp.se webserver istället, men jag sa blankt nej.

Vill samtidigt meddela att vi inte stängde av deras sidor pga att vi var skraja eller pga media, utan pga att det bröt mot våra villkor jämtemot Webabonnenterna. Det kan även sägas att vi fick minst lika många positiva e-Mail och telsamtal ang. Radioislam sidorna, som vi fick negativa...

Med vänlig hälsning
WinEasy AB

Johannes Bertorp"