Uppenbarligen läser Aftonbladets "journalister" Der Spiegel, men inte The Daily Telegraph. Aftonbladet lägger, två dagar efter att The Daily Telegraph förklarat scoopet om "mordet på Himmler" som falskt, ut notisen på sin webbplats.

Artikeln finns fortfarande kvar att läsa på Aftonbladet.se.

The Daily Telegraph: Files on Himmler 'murder' exposed as fake
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/07/02/nhimmler02.xml&sSheet=/portal/2005/07/02/ixportaltop.html

Aftonbladet: Himmler mördad av britter
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,667932,00.html