Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Explosion i bostadsområde i Trelleborg (2024-04-18)
Aktuella brott och kriminalfall59 minuter sedan
Todd McGowan
Filosofi1 timme sedan
"Vänner" som är vän med folk man hatar?
Relationer och samlevnad2 timmar sedan
Extremväder i Dubai
Ekologi, natur, djur och växter3 timmar sedan
Hur snabbt kan glanseffekt i huden uppstå av kärleksprocesser i kroppen?
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi3 timmar sedan
Vilken roll har framväxten av AI spelat för samtida epistemologi?
Filosofi4 timmar sedan
Du är farlig vad menas
Relationer och samlevnad4 timmar sedan
Explosion på Viktoriagatan i Göteborg - olycka eller falsklarm (2024-04-18)
Aktuella brott och kriminalfall4 timmar sedan
Någon som vet vart man kan köpa dessa kläder??
Kläder och skor4 timmar sedan
Kona Blue - hemliga dokument bevisar att Grusch, Lactsky, Elizondo m fl talat sanning
Ufologi5 timmar sedan