Vad händer när media pekar ut usel kultur, obekväma människor eller visar hur otäckt ett dataspel är? Bra reklam såklart. Att detta är en nästan ofelbar ekvation visar uppsvinget för spelet "Postal 2", som nu säljs i mängder efter att det uppmärksammats som exempel på uselt videospelsvåld. Den första mars visade TV4 en dokumentär kallad "Dödligt Spel". Programmet tog upp de allt mer våldsamma spelen och den effekt spelande får på de som spelar mycket. Ett spel som angavs som varnande exempel var just "Postal 2". Innan dokumentären visades hade spelets distributör, KE Media, till och med plockat bort det från sortimentet. Spelet sålde helt enkelt för dåligt! Efter att TV4-dokumentären visats blev det annat ljud i skällan. Hundratals exemplar av spelet säljs nu varje vecka. Kanske den granskande och kritiska journalistiken i själva verket egentligen är den mest effektiva och lönsamma formen av reklam- och lobbyverksamhet? För försäljningställen och bästa pris, se länk: http://se.pricerunner.com/games/pc-games/147148/prices?sort=3