Lokaltidningar satsar på redaktionell reklam
När annonssidorna inte sålt slut ska anställda på annonsavdelningen skriva berättelser som lokala företag, föreningar, institutioner vill få ut. Det har Ingress Medias VD Göran Lundberg lanserat i utvecklingsprogrammet Lokaltidning 2010. Berättelserna samlas under en vinjett med en särskild typografi. En artikel kan presenteras som ”insänt av” eller ”berättat för” den och den. Enligt Lundberg ska redaktionen successivt lära läsarna skilja mellan journalistik och redaktionell reklam. Följande tidningar är utgivna av Ingress Media: Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten och Sala Allehanda. http://www.ingress.se
Relaterade artiklar
TT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamSverige - sämst pressfrihet i NordenJournalist hotas av dödsstraff - kritiserade profeten MohammedAftonbladet fällda för dold reklamFinland bäst i världen på pressfrihetIran skapar falsk BBC i syfte att skrämma journalisterAftonbladet har samma nyhet varje gång det är lön Annonsbojkott mot Kissie och Paow efter hyllningar på AvpixlatRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Aktiespararna Direktavkastning B
Fonder23 minuter sedan
Äter fisken fisk ben
Ekologi, natur, djur och växter24 minuter sedan
Skydda den svenska vetenskapen från utländska galenskaper
Politik: inrikes41 minuter sedan
"Politiskt evenemang attackerat i Gubbängen i södra Stockholm" Tros vara nazister
Politik: inrikes41 minuter sedan
Mediekampanjen runt attacken i Gubbängen
Medier och journalistik44 minuter sedan
Hem & Hyra - Därför är utrikesfödda överrepresenterade hos Kronofogden
Bostadsorter och områden54 minuter sedan
Tips på aktier med hyfsat jämna upp och nergångar
Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt1 timme sedan
Thailand Vs Kuwait 57-0
Hockey: matchprat1 timme sedan
ISA i UK - Flytt till Sverige
Privatekonomi1 timme sedan
Beställt varor till min adress mot min vilja?
Juridik1 timme sedan