Sloggi, tillverkare av bland annat damunderkläder, hamnade nyligen i blåsväder i Frankrike efter en kontroversiell kampanj för stringtrosor. Organisationen för bevakning av reklam, BVP, attackerade Sloggi och dess reklambyrå för en kampanj där tre unga kvinnor visades i minimala stringtrosor. Kampanjen har väckt mycket uppmärksamhet över hela Europa och har enligt Sloggi varit mycket framgångsrik. Om kampanjen stoppas eller inte är än så länge ovisst. I Frankrike är man van vid kampanjer som på mycket tydliga sätt anspelar på sex. Det behöver inte ha med kläder eller skönhetsprodukter att göra. I Frankrike kan man sälja allt med sex! Men i detta fall fick branschorganisationen BVP så många anmälningar mot Sloggikampanjen att man gick till attack. Men frågar man användarna själva visas en helt annan attityd. En rektor på en skola i Frankrike försökte nyligen införa ett förbud för flickor att använda stringtrosor vars resår syns över själva byxlinningen. Resultatet blev upplopp! Sloggis marknadsföringschef, Peter Triner, hävdar att kampanjen, trots den hårda kritiken, lett till ökade försäljningsvolymer av "Le String".