Flashback-affären resulterade under hösten och vintern i ett par hundra artiklar och notiser i svenska medier, men har även uppmärksammats internationellt. I Norden har bland andra norska It Avisen, Digitoday, Aftenposten, Nettavisen, Stavanger Aftenblad och danska E.magazine uppmärksammat fallet.

I Nederländerna hade Het Parool en stor artikel om grundlagsskyddet av yttrandefriheten sedd mot monopoliseringen av Internet. Flashback tog upp en tredjedel av artikeln. Vidare användes MCI Worldcom versus Flashback som grund för en offentlig debatt på holländska De Balie, där ordföranden av den nederländska grundlagsutredningen deltog.

Under januari har bland andra amerikanska Slashdot och Newsforge uppmärksammat fallet, och där rubriken i en av tidningarna var "No Freedom of Speech in Sweden".

Vi har försökt att arkivera det mesta som skrivits på adressen: http://www.janaxelsson.org, men den är dessvärre långtifrån komplett då många artiklar aldrig läggs upp på nätet.

Fortsättning följer ...