Sent igår eftermiddag publicerade Expressen uppgifter om att AIK:s stjärnspelare Ivan Obolo är "nära att skriva på" för Benfica enligt "källor inom portugisiska toppklubben". Men nyheten var påhittad. "Vi lät oss luras", skriver Thomas Mattsson, chefredaktör på Expressen i en ursäkt.

Enligt chefredaktören Thomas Mattsson fick tidningen ett tips med en länk till Benficas officiella hemsida. Men det visade sig att webbadressen var riggad.

Nyheten, som Expressen inte fick bekräftad, plockades dock bort från sajten bara några timmar senare då Expressens källor visade sig vara en skojarsajt.

Expressen: Vi lät oss luras om Ivan Obolo - jag ber om ursäkt:
http://blogg.expressen.se/thomasmattsson/entry.jsp?messid=530772

Resumé: Så riggades blåsningen av Expressen.se:
http://www.resume.se/nyheter/2009/08/14/sa-riggades-nyheten-som-bl/index.xml