Flashback bygger pepparkakshus 2017

I "Flashback bygger pepparkakshus 2017" hittar vi tre bidrag. Tyvärr saknar vi bilderna på två av dessa, inklusive det vinnande bidraget. Bidraget vi har bilder på föreställer ett ruckel i de norrländska fjällen. Detta bidrag kom på en andraplats i tävlingen.

Årets vinnare

1. Moramannen - De tre vise männen blev bra (62%) 2. frokensot - Rucklet i Fjällfjällen (24%) 3. Lunes - Lunes Pepparkakshus 2017 (14%)

De tre vise männen blev bra... ... men själva stallet imploderade.
Pepparkakshuset är byggt av: Moramannen
Bidragsförklaring: Ja... det gick ju sådär. Tänkte göra en klassisk julkrubba, men p.g.a. en serie misstag (kakdeg istället för husdeg, glömde skära tillbaka rätt proportioner efter att bitarna tagits ur ugnen, försökte foga med kristyr istället för smält socker, tog i för hårt när jag skulle justera taket...) blev det inte riktigt som det skulle. De tre vise männen blev bra... ... men själva stallet imploderade. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra ett nytt, men i så fall blir det nog Brokeback Mountain istället eller nåt annat småskaligt.
Rucklet i Fjällfjällen
Pepparkakshuset är byggt av: frokensot
Bidragsförklaring: Ishavsvindar blåser över de norrländska fjällen. Långt borta från övrig civilisation och på den mest otänkbara av platser ligger ett övergivet ruckel. Ingen vet varför just detta ruckel en gång i tiden uppfördes så långt borta från övrig civilisation. Platsen är öde. Platsen är berget Fjällfjällen. Eller är det öde? Hela hösten 2017 har metoo# pågått. Många utpekade har sökt sig till ett rejält ruckel att gömma sig i, och finner vad de söker i Fjällfjällen.
LUNES PEPPARKAKSHUS 2017
Pepparkakshuset är byggt av: Lunes
Bidragsförklaring: Bättre sent än aldrig!

Om du vill läsa mer om tävlingen, omröstningen och vad medlemmarna tyckte om de olika bidragen, så finns diskussionerna kvar på Flashback Forum.

Flashback bygger pepparkakshus 2017 (fas 1) - förberedelser och planering

Flashback bygger pepparkakshus 2017 (fas 2) - tävling startar, publicering av bidrag

Flashback bygger pepparkakshus 2017 (fas 3) - omröstning för att utse vinnaren

Visa samtliga tävlingar (2011-2023)