Tidningar vägrar ta in reklam för Bovision
Ett växande antal tidningar vägrar att ta in annonser som referar till Bovision, en bostadsmarknad på Internet. Företaget som äger Bovision uppger att mellan 7000 och 8000 människor tittar vad som finns blande deras annonser. Sedan starten i februari har 340 fastighetsmäklare använt tjänsten och antalet ökar. Kostnaden är 300 kronor per månad och det finns ingen gräns för informationsmängden de kan publicera. Som jämförelse kostar en färgsida i Svenska Dagbladet 160 000 kronor eller mer. Men det är möjligheten att förlora eftertextannonserna som tidningarna är mest rädda för.
Relaterade artiklar
Undergroundtidningen Oz grundare dödAftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenskaTT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet anmälda för hets mot folkgruppAftonbladet fälls åter för omärkt annonsNy tidning för hundhatareAftonbladet fällda för dold reklamEskilstuna-Kuriren plockar bort debattartikel från SvPRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Par omkom när bil körde av färja
Bilar13 minuter sedan
Vad har EU förstört för dig?
Politik: utrikes21 minuter sedan
Rivstarta Affiliateprogram tips?
Företagande och företagsekonomi34 minuter sedan
Carlgustav 30.06 Jaktvapen (7,62x65)
Vapen och militär35 minuter sedan
Vad ska jag göra - AI /google bard har snott min ray-tracing drivrutin??
AI - Artificiell intelligens44 minuter sedan
74-årig man inför rätta förgrep sig sexuellt på hästar
Aktuella brott och kriminalfall52 minuter sedan
Stive Irvin dött av sting ray
Olyckor och katastrofer1 timme sedan
Sändare på master
Urban Exploration1 timme sedan
Elefantens leveransföretag?
Psykedeliska substanser1 timme sedan
Stor brand på äventyrslandet i Halmstad
Olyckor och katastrofer1 timme sedan