FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Asiga max
Övriga dator- och IT-diskussioner3 minuter sedan
Är det lagvidrigt att använda svordomar och invektiv gentemot någon?
Juridik7 minuter sedan
Paket fast i tullen
Frakt och paketutlämning9 minuter sedan
Våldtäkt mot barn i Sundsvall
Aktuella brott och kriminalfall13 minuter sedan
S-word poetry & nafespaces
Egna texter: noveller och lyrik17 minuter sedan
YH eller Högskola/Universitet för programmeringsutbildning?
Personlig utveckling, studier och arbetsliv36 minuter sedan
Brandvåg mot bilfirmor i Södertälje
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Ökänd inbrottstjuv i Västerort (Stockholm gripen)
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Sidor och appar som PayPal och otillåtandet av sexuell media.
E-handel, frakt och konsumentfrågor1 timme sedan
Antagning till yrkeshögskolan / YH
Utbildning och studier1 timme sedan