FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Mike Brewer - Born Dealer på Discovery
Tv-serier och tv-program14 minuter sedan
Samlingstråd för duo som sprider skräck i Helsingborg - Damon och Ted
Brott och brottsbekämpning17 minuter sedan
Var hittar man bäst kvinna för trekant?
BDSM, fetischism, parafili och kinky sex25 minuter sedan
Spiralfjäder vs skruvfjäder.
Bilar26 minuter sedan
Skolanställd i Skåne häktad för sexualbrott mot barn
Aktuella brott och kriminalfall31 minuter sedan
Ronnie Romero - Sångaren från Chile
Musik43 minuter sedan
Forskare: Förbjud män att arbeta med viss hemtjänst.
Medier och journalistik54 minuter sedan
Stödgrupp för konspirationsrealister?
Konspirationer och alternativa teorier1 timme sedan
Revolut, era erfarenheter?
Kryptovalutor2 timmar sedan
Varför påvisar ingen förfallet i svenska kommuner?
Integration och invandring2 timmar sedan