FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Köpa macbook i Apple-butik eller webhallen?
Mac: köpråd15 minuter sedan
Tråden om bandet Alien
Musik24 minuter sedan
Politikernas hjärnor omprogrammeras i Area 51
Konspirationer och alternativa teorier24 minuter sedan
Vad heter DI i Danmark? Är den bra?
Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt32 minuter sedan
Roundup glyfosat
Trädgård, växter och odling33 minuter sedan
Donald Trump vs Elon Musk - vem vinner? Annan bild av dem idag?
Politik: USA33 minuter sedan
BBCs 'Virgin Islands' - 12 incels lär sig knulla på Kreta
Tv-serier och tv-program37 minuter sedan
Kokade vatten och diskmedel brännskadades (2025-06-20)
Olyckor och katastrofer52 minuter sedan
Rcs
Telefoni, surfplattor och läsplattor1 timme sedan
Uppgifter: Peru köper Jas Gripen-plan
Vapen och militär1 timme sedan