Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Svenska nationalsocialister börjar göra uppror och attackera människor
Politik: inrikes6 minuter sedan
Förstår ni svenskar att er regering är styrd av satanister som vill er illa?
Politik: inrikes17 minuter sedan
Man 44 behöver hjälp
Träning, kost och kosttillskott18 minuter sedan
Smakupplevelser på Psykakuten - dokumenteras i journalen?
Psykologi28 minuter sedan
Kommer svensken överleva?
Politik: inrikes31 minuter sedan
Nikon D5600?
Foto, filmproduktion och grafisk design45 minuter sedan
Hund som kräks
Husdjur52 minuter sedan
Södertäljepolis häktad för 22 sexbrott mot barn
Aktuella brott och kriminalfall56 minuter sedan
Har fått känslor för en behandlare, hur fan hanterar man det här?
Relationsakuten1 timme sedan
Sända utbildningsbevis till Rusta och Matcha-aktör lång tid efter att jag slutat?
Arbetsliv och arbetsmarknad1 timme sedan