Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Revolut, era erfarenheter?
Kryptovalutor42 minuter sedan
Varför påvisar ingen förfallet i svenska kommuner?
Integration och invandring55 minuter sedan
Känner av olika energier
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi56 minuter sedan
omöjligt att ställa frågor till läkare
Medicin och hälsa1 timme sedan
Hur kan folk se Zelenskyj som "the bad guy" istället för Putin?
Politik: Ryssland och det nära utlandet1 timme sedan
Arlanda: förolämpning mot tjänsteman pga polis, polis, potatisgris (2025-07-03)
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Finland: Ledamoten Eemeli Peltonen (SDP) funnen död i riksdagsbyggnaden (2025-08-19)
Politik: utrikes1 timme sedan
Varför motsätter sig vänsterblivna västerländsk hegemoni?
Politik: inrikes2 timmar sedan
Filmhösten 2025
Film2 timmar sedan
Lärare i Staffanstorp häktad för utnyttjande av barn för sexuell posering
Brott och brottsbekämpning2 timmar sedan