Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Varför har alla rika och mäktiga män barn med många kvinnor?
Relationer och samlevnad3 minuter sedan
Pojke livshotande skadad efter skidolycka - Skillingaryd
Olyckor och katastrofer10 minuter sedan
Moderatorer censurerar utan anledning.
Flashback19 minuter sedan
Överlåtelse av lokal; när sker betalningen?
Ekonomi: övrigt32 minuter sedan
Eventtråd cykling säsongen 2025
Övrig sport: eventprat45 minuter sedan
Veronica Maggios utseende, personlighet och röst.
Kändisskvaller48 minuter sedan
Velogames Fantasy Cycling 2025
Övrig sport: eventprat52 minuter sedan
Bästa hemlagade maten för hund
Husdjur1 timme sedan
Avliden person hittad i ån i Norrtälje
Olyckor och katastrofer1 timme sedan
Sambandet Team Serneckis finter om våldtäkter och Storbritanniens våldtäktskandal.
Integration och invandring1 timme sedan