Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Lång väntan insättning FS4
Kryptovalutor10 minuter sedan
Hej, jag undrar om rekrytering hos kriminalvården är pålitlig? 2025-07-05
Arbetsliv och arbetsmarknad34 minuter sedan
Oxfilé på pizza
Färdigmat och halvfabrikat40 minuter sedan
Värt att flytta till Fosie: Östra Söderkulla
Bostadsorter och områden44 minuter sedan
Schweiz har infört "diskriminering" mot blattar från Frankrike i badhus
Politik: utrikes1 timme sedan
Mollys dejt slutade i mardröm - hittade våldtäktsfilm på sig själv (2025-03-29)
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Man drogade kvinna I Sundsvall
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Fråga kring överdos
Medicin och hälsa1 timme sedan
Ska man tro på detta
Vapen och militär1 timme sedan
Hur städar/rengör man en ugn i köket?
Bostad, hem och trädgård2 timmar sedan