Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Snökaos - landet lamslaget
Olyckor och katastrofer25 minuter sedan
Någon som haft med Ansvara Fastigheter att göra?
Bostad, hem och trädgård48 minuter sedan
Varför bryr sig inte Ryssvänner att Putin konstant bombar civila mål i Ukraina?
Politik: Ryssland och det nära utlandet48 minuter sedan
Asociala katter? - Tips och råd
Husdjur1 timme sedan
Hur kan Sverige bli lika bra som Curacao?
Fotboll1 timme sedan
Är barn dementa eller smartare än s.k. dementa?
Filosofi1 timme sedan
Döms för våldtäkter mot sovande kvinnor, Hässleholm (2015-11-20)
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Bila genom Sydsverige med 3PMSF-märkta allvädersdäck?
Bilar1 timme sedan
Om butikspersonal är trevlig eller inte; vad betyder det för dig?
Filosofi2 timmar sedan
Moderaterna: talmannens fru får betalda resor av skattebetalarna
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet2 timmar sedan