Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
"missinformation vs missinformation"
Alternativa teorier om covid-193 minuter sedan
Tjack
Centralstimulantia47 minuter sedan
Man stal två pennor-rättegång väntar!
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Hur farligt är det att dricka dagligen under ett år?
Medicin och hälsa1 timme sedan
Hojar liknande Ducati Monster
Motorcyklar och mopeder2 timmar sedan
Största klitoris ni har sett?
Erotik och sexualitet3 timmar sedan
Aldrig göra affärer eller ens köpa något från företag med araber som ägare?
Företagande och företagsekonomi3 timmar sedan
Ljungby: Man stal två pennor från polisstation åtalas (2025-04-25)
Aktuella brott och kriminalfall4 timmar sedan
Regeringen skärper kontroll av sprängämnen för skötsamma företag
Politik: inrikes4 timmar sedan
Vaccination resa Vetnam, pris?
Medicin och hälsa5 timmar sedan