Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Ny analys - Ekonomiska migranter bidrar _mer_ än svenska
Politik: inrikes48 minuter sedan
Varför kan inte SÄPO radera citater?
Språk1 timme sedan
Illvilja utan legitim orsak
Konspirationer och alternativa teorier1 timme sedan
Nedbrytande relation till föräldrar
Relationer och samlevnad2 timmar sedan
Kina tappade 25 år på kulturrevolutionen, nu gör Trump samma sak
Politik: USA2 timmar sedan
Andelen vegetariskt/veganskt minskar
Färdigmat och halvfabrikat2 timmar sedan
Att utpressa en våldtäktsman?
Juridik3 timmar sedan
Explosion vid flerfamiljshus i Kållered, Göteborg (2025-06-09)
Aktuella brott och kriminalfall4 timmar sedan
Sex personer kopplade till foxtrot åtalade för mordförsök i Vårby (2025-05-21)
Aktuella brott och kriminalfall5 timmar sedan
Greta Thunberg och Freedom Flotilla: Attackeras från luften av Israel
Politik: utrikes6 timmar sedan