Tidningar vägrar ta in reklam för Bovision
Ett växande antal tidningar vägrar att ta in annonser som referar till Bovision, en bostadsmarknad på Internet. Företaget som äger Bovision uppger att mellan 7000 och 8000 människor tittar vad som finns blande deras annonser. Sedan starten i februari har 340 fastighetsmäklare använt tjänsten och antalet ökar. Kostnaden är 300 kronor per månad och det finns ingen gräns för informationsmängden de kan publicera. Som jämförelse kostar en färgsida i Svenska Dagbladet 160 000 kronor eller mer. Men det är möjligheten att förlora eftertextannonserna som tidningarna är mest rädda för.
Relaterade artiklar
Undergroundtidningen Oz grundare dödAftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenskaTT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet anmälda för hets mot folkgruppAftonbladet fälls åter för omärkt annonsNy tidning för hundhatareAftonbladet fällda för dold reklamEskilstuna-Kuriren plockar bort debattartikel från SvPRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Nipgasm - Hur många får det?
Erotik och sexualitet23 minuter sedan
Officiellt artwork vs fanart
Spelrelaterat30 minuter sedan
Ryzzka språket ökar i rekordfart i Litauen pga Ukrainska flyktingar - säkerhetsrisk?
Politik: Ryssland och det nära utlandet42 minuter sedan
Vilka är det som blottar i Sverige?
Brott och brottsbekämpning46 minuter sedan
Usa:s turism dyker och de förlorar miljarder + jobb
Politik: USA52 minuter sedan
USA: Par hade sex på flyget - "oanständig exhibitionism" (riskerar 15 års fängelse)
Aktuella brott och kriminalfall57 minuter sedan
Svensk läcka?
IT-säkerhet1 timme sedan
Studie: Möjligt FIENTLIGT utomjordiskt rymdskepp upptäckt (New York Post)
Ufologi1 timme sedan
Oprofessionellt att bli vän med kunder som kundtjänstmedarbetare?
Arbetsliv och arbetsmarknad1 timme sedan
Varför är människor från Sri Lanka mer artiga än andra från indiska länder?
Socialantropologi, etnologi och sociologi1 timme sedan