Tidningar vägrar ta in reklam för Bovision
Ett växande antal tidningar vägrar att ta in annonser som referar till Bovision, en bostadsmarknad på Internet. Företaget som äger Bovision uppger att mellan 7000 och 8000 människor tittar vad som finns blande deras annonser. Sedan starten i februari har 340 fastighetsmäklare använt tjänsten och antalet ökar. Kostnaden är 300 kronor per månad och det finns ingen gräns för informationsmängden de kan publicera. Som jämförelse kostar en färgsida i Svenska Dagbladet 160 000 kronor eller mer. Men det är möjligheten att förlora eftertextannonserna som tidningarna är mest rädda för.
Relaterade artiklar
Undergroundtidningen Oz grundare dödAftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenskaTT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet anmälda för hets mot folkgruppAftonbladet fälls åter för omärkt annonsNy tidning för hundhatareAftonbladet fällda för dold reklamEskilstuna-Kuriren plockar bort debattartikel från SvPRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Flashback nämns i Talkshow i P1 om Palmemordet
Flashback i Media1 dag sedan
Svenska fotbollsspelare födda 1959
Fotboll1 dag sedan
En brutal AI kritiker som sågar all media du gillar
AI - Artificiell intelligens1 dag sedan
Nba26 2k
Spelkonsoler1 dag sedan
"Slututredningen" om Palmemordet uppbruten
Politik: inrikes1 dag sedan
Britter vill inte försvara det multietniska Storbritannien
Nationalsocialism, fascism och nationalism1 dag sedan
Fönster knappar försvinner med Gnome Shell.
Programvara: övriga operativsystem1 dag sedan
Larm om båtolycka på Ekerö man ombord försvunnen (2025-12-18)
Olyckor och katastrofer1 dag sedan
Curl authorization problem
Systemutveckling1 dag sedan
Göteborg: Bostadsbolaget vädjar att sluta kasta ut sopor från fönstren
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur1 dag sedan