Lokaltidningar satsar på redaktionell reklam
När annonssidorna inte sålt slut ska anställda på annonsavdelningen skriva berättelser som lokala företag, föreningar, institutioner vill få ut. Det har Ingress Medias VD Göran Lundberg lanserat i utvecklingsprogrammet Lokaltidning 2010. Berättelserna samlas under en vinjett med en särskild typografi. En artikel kan presenteras som ”insänt av” eller ”berättat för” den och den. Enligt Lundberg ska redaktionen successivt lära läsarna skilja mellan journalistik och redaktionell reklam. Följande tidningar är utgivna av Ingress Media: Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten och Sala Allehanda. http://www.ingress.se
Relaterade artiklar
TT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamSverige - sämst pressfrihet i NordenJournalist hotas av dödsstraff - kritiserade profeten MohammedAftonbladet fällda för dold reklamFinland bäst i världen på pressfrihetIran skapar falsk BBC i syfte att skrämma journalisterAftonbladet har samma nyhet varje gång det är lön Annonsbojkott mot Kissie och Paow efter hyllningar på AvpixlatRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Järnväg och flygplatser
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur5 minuter sedan
Hur tjänar jag pengar på den kommande AI-kollapsen?
Ekonomi: övrigt30 minuter sedan
Mobil Enhet som endast har ID och betalappar plus surf
Telefoni, surfplattor och läsplattor56 minuter sedan
Svenska brudar? Vad är grejen?
Relationer och samlevnad1 timme sedan
Strukturell dissociation/OSDD, Komplex posttraumatisk stress & Sadism
Psykologi1 timme sedan
Använder autonoma fordon SLAM eller annat?
AI - Artificiell intelligens1 timme sedan
Hur rikt skulle Sverige kunna bli? Vilka vore de optimala förutsättningarna?
Nationalekonomi1 timme sedan
Super Nintendo konsol USA
Retrospel2 timmar sedan
Skelögdhet, handikapp eller superkraft?
Medicin och hälsa2 timmar sedan
Hjälp ps4
Dator- och konsolspel2 timmar sedan